FranzJosef

16 november 2016 - Franz Josef, Nieuw-Zeeland

12 nov: gisteren aangekomen in een hostel. We hebben een eigen appartement met badkamer. Koken doen we in de grote keuken. Dit hostel ziet er leuk uit, lijkt wel een klein Western stadje. Het regent, voor morgen zijn de voorspellingen beter. We boeken een helivlucht.Om 8.00 uur zijn we er om in te checken , helaas de vlucht is gecanceld vanwege teveel bewolking in de bergen. Wij zagen de zon.Vlucht wordt ongeboekt naar de middag, nieuwe poging, maar helaas wordt deze ook gecanceld . heel jammer. We besluiten te gaan wandelen naar de gletsjer. Nat, nat en grijs . Morgen nieuwe kans.

13nov: vannacht gebeld vanuit Nedrland omdat er een aardbeving is geweest. Wij hebben er gelukkig niets van gemerkt. De mensen zijn hier ontdaan. We spreken een aantal reizigers die van het noorden komen die de schokken gevoeld hebben, dat was heel angstig. Het regent nu nog harder als gisteren en het is grijs. Dus vliegen gaat niet gebeuren. We besluiten naar het Wildlifecentre te gaan. Heel interessant, daar kun je kiwi's zien. Een nachtvogel die alleen in NZ voorkomt. Morgen weer verder naar Motueka.

14 nov: Na alweer een mooie tocht zijn we in Barrytown, net boven Greymouth. Onderweg een stop gemaakt in Ross', een klein oud mijnwerkerstadje, waar goud gevonden werd..in Hokitika stoppen we voor de lunch. Dit is het centrum van de jade, de Nieuw Zeelandse greenstine. Vanmorgen  was het nog droog, maar nu regent het weer heel hard. De kust hier is prachtig, maar met zon is hij nog mooier. Hier noemen ze het uitzicht dan mystic view. We zijn toch de pancake rocks gaan bekijken, met poncho en veel wind. Het was de moeite waard. .We blijven hier 1 nacht , jammer want het is een heel leuk huisje. We gaan nog even wat te eten inkopen, maar een winkel komen we niet tegen, na 1 uur zijn we in Westport , een grote supermarkt en weer terug. Het was toch verder dan we dachten. Dit stuk hebben we dus nu al gehad. Morgen rijden we een andere route. Verder naar het noorden naar Motueka, Abel Tasmanpark.

1. Reinier&ietje:
    16 november 2016
    Goed dat jullie weer on-line zijn geweest . . . gefeliciteerd met je verjaardag Marian en een goede voortzetting van de reis.groet Reinier&iet
  2. Gerard:
    Hallo
    Geniet van jullie,s reis leuk om zo wat mee te kunnen reizen. Marian gefeliciteerd met je verjaardag geniet van de dag en van elkaar. Liefs uit Bunschoten.
  3. Femmy:
    16 november 2016
    Van harte gefeliciteerd! Bijzonder om zo ver weg jarig te zijn.
    Jammer van het slechte weer bij de gletscher...hopelijk heb jullie de zon in Abel Tasman!
  4. Hermine enHenrij:
    16 november 2016
    Wat een geweldige ervaring!!