Dargaville- Auckland

15 december 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

12 dec: We vertrekken naar Dargaville. We rijden de Kauri coast route. Een schilderachtige route. Bij Kohukohu met de ferry naar Rawene, veel mangrovebos.dan naar Opononi naar Waipoua Forest. Hier staat de grootste kauriboom. 51.5m hoog en een omtrek van 17.68m. Deze boom heet Tane Mahuta, Lord of the Forest. We maken nog een wandeling naar een aantal andere grote kauribomen. Deze zijn ook enorm groot en dik. We overnachten in Dargaville.

13 dec: Vandaag naar Auckland, het laatste stuk van onze reis. We bezoeken het Kaurimuseum in Matakohe. Heel veel te zien, de moeite waard. Door naar Auckland. Wat een grote stad en wat een drukte. Dit zijn we echt niet meer gewend. Om 4.30 zijn we bij Marian. Gezellig kletsen .we maken kennis met man David en zoon Philip Ze heeft heerlijk voor ons gekookt. Na het eten rijdt haar man David met ons langs Waterfront en vertelt ons over de omgeving en historie. Heel leuk.

14 dec:  vandaag gaan we naar Devonport. Marian brengt ons naar de ferry , downtown.We varen naar de overkant in 12 min. Dit is een heel leuk deel van de stad. Het is oud voor zover iets oud kan zijn in Nieuw zeeland, 1840. Een wandeling naar boven, Mount Victoria, biedt een prachtig uitzicht over de stad. We wandelen door de stad en langs het strand. Marian haalt ons weer op om 4.30. S' avonds komen neef Michael en neef John Boersen met Raewen eten. Heel gezellig. Leuk om elkaar weer te zien en spreken. Een bijzondere dag.

15 dec: De laatste dag in Auckland. We gaan lekker naar het strand, Muriwai Beach. relaxen voor we naar huis gaan.  Het weer is goed, 22 gr. en wat bewolkt. Een prachtig zwart strand met woeste golven. De westkust is veel ruiger en gevaarlijk. Een heerlijke strandwandeling gemaakt. Ook de Jan van Gentenkolonie gezien. Een prachtig plekje met heel veel vogels. We zijn om 3.30pm weer terug in Auckland. Nu de koffer even opnieuw inpakken en kijken of alles er nog in kan. Dit verhaal schrijven. Vanavond komen nichtje Monique en man eten. Morgen, vrijdag, naar het vliegveld, we vertrekken hier om 9.00am en vliegen  om 13.30pm , een stop van 5 uur in Singapore en dan landen we zaterdag 6.45am op Schilhol.

Dit is het verhaal voor nu, als ik weer thuis ben vertel ik nog het laatste stukje.

1. Femmy:
    15 december 2016
    Marian, ik heb genoten van je reisblog. Erg leuk om zo met jullie mee te reizen en NZ weer te ervaren! Een goede terugreis (denk aan de vouchers op Singapore)
  2. Jolien:
    15 december 2016
    Leuk!! Wat is het dan snel gegaan hè...goede reis terug! X