Te Aroha- Waihi Beach

6 december 2016 - Waihi Beach, Nieuw-Zeeland

2 dec: We vertrekken niet zo vroeg. Oom Arie's broer Gerard heeft een hersenbloeding gehad en zij gaan eerst naar het ziekenhuis. We rijden naar Tirau, een heel leuk klein plaatsje, Cambridge, waar we lunchen, en Hamilton. Tegen 5pm zijn we in Te Aroha. Wat fijn om elkaar weer te zien.  Tante Thea heeft voor ons gekookt, heerlijk .

3 dec: S' morgens klets ik gezellig met tante Thea. De andere 3 gaan met oom Arie mee. Hij rijdt met ze rond  door zijn land en hobbelen van het ene weiland naar het andere en hij laat de omgeving zien. Het gaat niet goed met Gerard.   S' middags gaan ze naar het ziekenhuis. Wij gaan naar Cambridge om wat voor hen te kopen. Om 4pm zijn we Tim en Kristen voor de bbq. Zij hebben een prachtig groot huis. Het is al helemaal in kerstsfeer, de kerstboom staat al. Wel raar want voor ons is het zomer. Tegen 6pm komt de rest van de familie met hun hun gezin. We krijgen de vakantiewoning van Robert aangeboden om in te verblijven  in Waihi Beach. Superleuk. Het is heel gezellig en de bbq is heerlijk.Een geslaagde avond.

4 dec: Ans en Wim gaan in de tuin werken, wat ze allebei graag doen. Peter Smits' groot gebracht  bij Antje en Gijs  van Bekkum ,komt samen met Ria en 2 kleinkinderen komen voor de lunch. Hij wil ons graag zien, het is gezellig. We zitten lekker buiten. Tegen 5pm gaan ze weer. Er komt een telefoontje uit het ziekenhuis. Ze gaan er weer naar toe. Er is nog wat overgebleven van de bbq wat we lekker opeten. S' Avonds laat zijn ze pas terug. Het gaat niet goed met Gerard.

5 dec: We gaan weer inpakken, drinken nog een kop koffie. Er zijn pepernoten, speculaas en banket, want het is Sinterklaas. We nemen afscheid en rijden naar Wailhi Beach. Echt een heel leuk huisje, volledig ingericht , zelfs een vaatwasser. Wat een luxe na ons laatste hostel, waar de keuken niet schoon was. We genieten van deze luxe. Kristen stuurt ons een sms dat Gerard s' middags is overleden en dat oom Arie en tante Thea erbij zijn geweest.  Helaas heeft dit gebeuren wel deze dagen overschaduwd. S' avonds een heerlijke strandwandeling gemaakt.

6 dec: Vandaag gaan we een tocht maken langs de kust van de Coromandel. Het is prachtig zonnig zomerweer. Prachtige stranden, mooie natuur. Rond 12 uur zijn we in Hot Water Beach. Je kunt daar als het eb is een gat graven en dan heb je warm water om in te zitten. Helaas is het vloed als wij er zijn, maar we kunnen wel de zee in. Het zand is zo heet dat je hard moet lopen anders verbrand je je voeten.  De golven zijn hoog, maar wel leuk. Daarna via Whitangi naar Coromandel town, Heel leuk plaatsje, vroeger is er veel goud gevonden en dat zie je overal. We rijden langs de westkust van de Coromandel terug. Prachtige route met langs de kust heel veel pohutukawabomen, de Nieuw-Zeelandse christmastree.  Hij heeft zilvergrijze knoppen en rode bloemen. Sommige bomen beginnen al te bloeien. Het is nu al prachtig om te zien. Wat zal het mooi zijn als ze in volle bloei staan. Blauwe zee, wit strand en die rode bomen langs de kust, fantastisch. We eten in Thames fish en chips en rijden dan weer naar Waihi Beach. Wat een mooie dag.

1. Hermine enHenrij:
    8 december 2016
    Wat een heerlijk weer! Geniet ervan , hier is het koud
  2. Berit:
    11 december 2016
    Gecondoleerd, wat naar.. fijn dat jullie zo kunnen genieten van het weer en de tripjes! Erg bruin geworden, Wim!!