Te Anau

9 november 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Zondag  6 november zijn we weer vertrokken, eerst naar het zuidelijkste puntje Bluff , heel veel wind en fris. Vervolgens  via de South-West scenic route naar het noorden.Het is inderdaad een prachtige route, afwisselend. Om 17.00 uur waren in Te Anau, een plaatsje aan lake Te Anau, een heel groot meer.we logeren in een hostel en hebben daar een eigen appartement met 2 slaapkamers en een keukentje. Maandag de Doubtful Sound, een fantastische tocht !! Een uur varen over Lake Manapouri, 45 min.  met de bus over een bergpas en dan de Doubtful Sound. Fantastisch ! !! Dolfijnen lieten zich zien en een kleine geelogige pinguïn aan het einde van de tocht. Het weer was ook prachtig . Het regent er 200 dagen, 100 dagen bewolkt en 60 dagen mooi weer. We had a lucky day!!!  Een paar minuten werd de boot stilgelegd, iedereen moest stil zijn om zo de stilte van de natuur te ervaren. Heel bijzonder moment. Dinsdag hebben de Milford route gereden. Het regende , dat was jammer want het was een prachtige tocht. De weg terug was zelfs mistig van de regen. Nog even uitgestapt bij Lake Marian, gewandeld, maar het was te nat om helemaal naar het meer te lopen.  Vandaag zijn we via Queenstown, Arrowtown naar Wanaka gereden. Weer een heel ander landschap en weer heeeel mooi. Arrowtown is een klein leuk plaatsje , een oude nederzetting van Chinese goudzoekers .