Rotorua

1 december 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

29 nov: Vandaag gaan we naar Rotorua. Onderweg gaan we naar Wai-O-Tapu, geothermisch wonderland. We zijn ruimschoots op tijd om de geiser Lady Knox te zien spuiten om 10.15 tot een hoogte van 20 m. Eerst een heel verhaal en dan wordt hij geactiveerd door er zeep op te strooien.  Terug naar het park. Dit is een groot wonderland met vulkanische activiteit. Fantastisch!!! Wat een natuurverschijnselen, heel bizar. We moeten even bijkomen van al dit moois voor we verder rijden . Eerst maar een boterham. Nog 45 min. rijden en we zijn op onze nieuwe plek, steeds weer een verrassing Deze keer hebben we een kamerbreed bed op de bovenste verdieping galerij met vloerbedekking. We gaan nog even de stad in en eten Indiaas. Op tijd slapen, morgen is het vroeg dsg.

30 nov: De helivlucht naar White Island staat gepland. Het weer is goed, de zon schijntje al. Ans en Henk gaan met de boot. Zij moeten er om half 8 zijn, dus staan we 5.30 op om op tijd in  Whakatane te zijn. Wij vliegen om 12.00 . We zwaaien Ans en Henk uit en gaan lekker koffie   drinken, lopen een rondje en dan naar het vliegveld.  We zijn met zijn drieën en de pilloot, die tevens onze gids is. 20 min. vliegen en dan zijn we er. Fantastisch, wat een natuur. Amazing, awesome zoals ze hier zeggen. Veel foto' s gemaakt  1,5 uur rondgelopen met helm en gasmasker vanwege de zwaveldamp . Alles pruttelt, sputtert en rookt en stinkt naar rotte eieren. Dit is een van de weinige vulkanen die nog actief zijn in de wereld. Terug voor in de helicopter, wat een fantastische ervaring. Om 15.00 zien we elkaar weer . We rijden langs het huis van tante Greet, die daar heel lang gewoond heeft. We eten die avond Koreaans, bbq aan tafel , heel lekker . Een lepel en 2 stokjes om te eten, even wennen . Met een schaar moet het vlees aan stukjes  geknipt worden. Bijzonder.  Wat een fantastisch mooie dag.

1 dec:  Laatste dag in Rotorua. Een relaxte dag. We wilden naar het museum. Helaas is het museum gesloten, niet veilig, beschadigd door de aardbeving. Een wandeling gemaakt langs het meer, koffiedrinken, een terrasje. S' avonds naar een Maori experience . We woeden opgehaald met de bus. Het is een heel massaal gebeuren. Er wordt uitgelegd hoe zij het eten bereiden, in de grond. Dit krijgen we ook te eten. Daarna is er een show, zang en dans. Er wordt verteld over rituelen. Daarna is er een buffet, echt heel lekker, bijzondere smaken. Als iedereen klaar is met eten gaan we in groepen het bos in met een zaklantaarn om gloeiwormen  te zien.  Het zijn net heel veel kleine lampjes.  Met de bus weer terug en nog even in de hottub.

Morgen naar tante Thea. Er is al een bbq gepland met de hele familie op zaterdagavond. Het kan zijn dat jullie nu een paar dagen niets van ons horen.

1. Jolien:
    30 november 2016
    Tof! Die heli vlucht!!:) mooie filmpjes ook!! XX
  2. Hermine enHenrij:
    Super!!!!!!!!!!!
  3. Femmy:
    1 december 2016
    Leuk om al je belevenissen te lezen! Zo herkenbaar allemaal. Geniet verder van jullie reis en de familiebezoeken.
  4. Groenestein:
    1 december 2016
    Mooi verhaal! Gisteren toevallig. Een docu gezien van nieuw- zeeland!....
    Met geisers en de oer-oude natuur , prachtig !