Dunedin

6 november 2016 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

3 nov: zijn we aangekomen in Dunedin. We hebben  heerlijk Thais gegeten,daarna nog een slaapmutsje in een fancy kroeg.

4 nov: Na een heerlijk heel uitgebreid ontbijt zijn we de stad ingelopen om een indruk te krijgen van Dunedin. De zon was sterk aanwezig , heerlijk! Een Schotse stad in Nieuw Zeeland met veel oud uitziende gebouwen, bouw jaar 1998, zo wordt wel je op het verkeerde been gezet. S'middags met de auto langs de baai naar het puntje van het schiereiland gereden. Hele mooie route langs water en rots ,Hier is een albatroskolonie. Dit is de grootste zeevogel. Op het strand lag een zeerob te luieren, die konden we van dichtbij dus bekijken. Toen was er fish en chips . Het smaakte erg lekker nog nooit eerder gegeten. Lekker scholletje met friet. Een prachtige zonnige dag, voelt lekker, maar als de zon weggaat is het fris.

5 nov: Het is alweer zaterdag en we gaan op weg naar Invercargill voor 1 nacht. In de Catlins een prachtige boswandeling gemaakt , wat verrassend , zo mooi, de vegetatie onder de bomen , allemaal varens en mossen. En Nuggetpoint  bezocht, een rotspunt met een prachtig uitzicht. Invercargill was uitgestorven. Bijna elke avond is er vuurwerk alsof het oudjaar is , heel bijzonder.  Er schijnt een speciaal feest te zijn rond deze dagen . Het fijne weten wij nog niet.Wij vervolgen de reis richting Te Anau... Tot later met meer

1. Joop van wijk:
    6 november 2016
    leuk
  2. Berit:
    8 november 2016
    Heel leuk! Geniet ervan!!
  3. Jolien:
    8 november 2016