Taupo

28 november 2016 - Taupo, Nieuw-Zeeland

26 nov: We gaan weer verder, naar Taupo 150 km  rijden. Tegen 13 uur zijn we er . Uitpakken,lunchen  en weer op pad. We besluiten naar de Huka Falls te gaan. Een hele krachtige waterval, die van een hoogte van 10m naar beneden stort en 282.000 liter water per seconde verplaatst. We maken daar een  heerlijke wandeling langs de Waikatorivier.

27 nov: eerst naar de ISite ( NZ VVV ) We boeken voor woensdag een tour  naar White Island. Een vulkanisch eiland 49 km uit de kust met een actieve vulkaan. Ans en Henk gaan met de boot en wij met de helikopter, vertrek vanuit Whakatane. Hopen dat het door kan gaan.    Vandaag hebben we Tongariro National Park gepland. Dit wordt ons echter afgeraden bij de ISite vanwege de weersomstandigheden, veel regen, wind 130 km/uur, sneeuw op 1200 mt.    Jammer, de weersverwachting voor morgen is Iets beter.    We gaan naar Wairakei, dit is een geothermisch gebied. Hier zijn wandelpaden aangelegd tussen de modderpoelen, stoomgaten en andere geothermische verschijnselen. Heel bijzonder. Het regende wel en er was veel wind. Daarna  zijn naar Orakei Orako gereden. Dit is een thermisch gebied gelegen in de verborgen vallei tussen Taupo en Rotorua. Het is gelukkig wat droger geworden.Met de boot wordt je hier naar toe gebracht. Wandelpaden door thermisch gebied, geisers, modderpoelen, die pruttelen en silica-terrassen en veel varens. Fantastisch !!      Toch nog een mooie dag.

28nov:  De weersverwachting is iets beter  dan gisteren. Er staat veel wind en het is fris.  We gaan toch maar naar Whakapapa village, Tongariro National Park. De tocht er  naar toe is prachtig . Eerst maar een bakje koffie en het informatiecentrum bezoeken , heel interessant. We willen toch een wandeling maken. Nadat we 10 min.onderweg zijn begint het steeds harder te regenen en te waaien. Het is echt heel koud, 5 gr. voelt heel winters. Er valt zelfs natte sneeuw. We zijn dan ook snel weer terug in de auto. Het weer is hier heel onvoorspelbaar, er zijn maar weinig lucky days.  Maar we zijn er wel geweest. Langs de westkant van het Taupomeer rijden we terug. Onderweg een wandeling langs het meer. Nu schijnt de zon  en dat voelt wel anders, het is dan ook 16 gr.           Morgen gaan we verder naar Rotorua.

1. Berit:
    28 november 2016
    Prachtige foto's! Geniet maar goed!!
  2. DeRidder:
    28 november 2016
    Ziet er geweldig uit ,geen last van hoogtevrees ?
    Geniet er maar lekker van