Picton

21 november 2016 - Picton, Nieuw-Zeeland

18 nov: Een reisdag. We vertrekken op tijd, richting Nelson, Havelock. Havelock is het centrum van de groenlipmossel. We lopen hier even rond, leuk klein plaatsje met haventje. Veel boottochten vertrekken van hier. De route van Havelock naar Picton is prachtig en slingert langs het water met prachtige uitzichten. We komen rond 15.30 in Picton aan en gaan eerst de terminal om de ferry te boeken voor zondag. Daar horen we dat we kunnen reserveren voor dinsdag. De ferry heeft een aantal dagen niet kunnen varen vanwege de aardbeving. We kunnen zondag in de rij gaan staan in de hoop dat we mee kunnen omdat er iemand niet op komt dagen. Dit gaan we niet doen. We boeken 2 nachten bij in het hostel. Het is hier heel gezellig, met elke avond chocoladepudding met ijs.

19nov: We gaan lekker wandelen : de snouttrack, bij Picton. Het is prachtig weer. De schoenen aan en op pad. Het is een pittige wandeling, veel klimmen en dalen. We lopen naar het eindpunt en de beloning is groot, een fantastisch uitzicht. Oo de weg terug was het heel warm en blij toen we weer terug waren na 6 uur lopen.

20nov: Vandaag gaan we naar het zuiden naar Blendheim. We zien onderweg op borden dat de weg naar Christchurch afgesloten is, kapot door de aardbeving. In Blendheim gaan we koffiedrinken en lopen door de stad, mooie winkels, kwaliteit. We bekijken kunst in een galerie, hele mooie dingen. Van Blendheim rijden we naar Renwick, Havelock. Onderweg zien we een bordje potterie en gaan even kijken. De pottenbakster die daar woont heeft ook kunst staan in de galerie waar we die middag waren. Leuk om de kunstenares te ontmoeten . Zij maakt hele mooie bronzen  raku gestookte figuren en voorwerpen. Iets verder woont een kunstenares die hele mooie stof heeft. Zij bedrukt de stof op een hele bijzondere manier. Ans krijgt van Henk een prachtige zijde stof alvast voor haar verjaardag. Weer die prachtige route langs het water gereden om in Picton te komen. Alweer een prachtige dag.

21nov: Alweer prachtig weer. Vandaag gaan we een stuk van de Queen Charlottetrack lopen. Totaal is deze 71 km , dat is te ver. Prachtige tocht. De kleuren van het water zo fantastisch , blauw en groen en heel helder, prachtige verlaten strandjes.  Varens van  meer dan 6 mt hoog . Deze tocht was niet zo zwaar als die van zaterdag. Een hele mooie dag.

1. Tante Alie:
    22 november 2016
    Marian en Wim, wat hebben jullie toch een fijne reis. Ik volg het iedere keer weer. En meerdere malen lees ik de website over. Jullie krijgen de groetem van Mary Smink. Ik wens jullie heel veel plezier en heel veel groetjes. Ik hoor volgende week hopelijk van jullie. Groet, tante Alie
  2. Hermine enHenrij:
    22 november 2016
    Jullie genieten echt ga zo door ik app nog wel gr H en H.